Licht en Luchtig.


Het was op een stille ochtend. Vrouwmoedig stapte ik op een nieuw en onbekend fitnessapparaat.
Natuurlijk vroeg ik niet naar de werking ervan. "Zelf doen" is bij mij niet aan bederf onderhevig.
Maar ik werd behoorlijk afgestraft, want ik vloog met een klap naar beneden en kwam er niet meer uit.
Verschrikte mannen verzamelden zich rondom mij en hesen me uit het apparaat.
Ik moest er zelf om lachen, alhoewel mijn spieren in de dagen erna behoorlijk zeer deden.

Soms gebeuren er echt hele grappige dingen. Met de herinnering komen de bekende kriebels in je buik. Zelfs als je in bed ligt en het komt in je gedachten kun je schateren van de lach.
Ook een bepaalde trek op de snoet van mw. B. veroorzaakt bij mij een lachbui. Ze word er helemaal vrolijk door en rent enthousiast heen en weer.
Een komische film is ook zo fijn. Oke we hebben niet allemaal dezelfde humor. Daar waar de één zich in de broek piest van het lachen en niet weer bij komt, kijkt de ander verbaasd opzij en vraagt zich af of ze van een andere planeet komt. 

Met mijn bijdrage mocht ik opnieuw de bloghop winnen. Het was een persoonlijk verhaal over seksueel misbruik en de gevolgen. Aan mij de taak om een nieuw thema te bedenken.

En dat thema past bij de komende twee zomermaanden.
Ik wil jullie namelijk vragen over "Licht en Luchtig" te schrijven, koken, bakken, fotograferen of te schilderen.
Het is een breed thema, je kunt er alle kanten mee op.
Omdat ik al drie keer gewonnen heb, wil ik sowieso een winnaar uitkiezen, die nog geen host is geweest. 
De regels voor de bloghop vind je hier.
Tot eind augustus heb je de tijd om in te zenden en begin september maak ik de nieuwe host bekend.

Veel succes. 



Reacties

  1. Bij deze mijn inzending. Gewoon voor de lol :)
    https://marijkeskijk.wordpress.com/2017/07/13/mooie-man/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En hij is leuk...De man, de blog en je dochter..in welke volgorde dan ook..:-)

      Verwijderen
  2. Hoi Lineke, hierbij mijn bijdrage.

    daaromzaleenman.wordpress.com/2017/08/03/vakantietijd-houd-het-licht-en-luchtig/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Gerben voor je bijdrage goed om te lezen

      Verwijderen
  3. Ook ik doe weer eens een keer mee met de Bloghop!
    https://maahtje.wordpress.com/2017/08/06/op-de-wind-letten/

    Margé

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lineke,

    Nadat ik deze had geschreven vond ik hem eigenlijk wel geschikt om in te zenden voor de bloghop. Dus bij deze! https://kijkmomentjes.nl/2017/08/08/niet-zo-serieus/

    Groetjes!

    Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind hem geweldig. Vooral het voorval van die gitaar op het podium.Ik was er een beetje in je blog maar had er echt bij willen zijn. Bedankt.

      Verwijderen
  5. Lieve Lineke, Hierbij mijn bijdrage aan de glophop oh nee; bloghop. Iets teveel wijn op? Geintje: zie blog : http://annderverhaal.nl/2017/08/09/de-martelvakantie-van-lies/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuke blog heerlijk meegedronken en gesnoept en dat op de vroege ochtend. Dankjewel Anne..

      Verwijderen
  6. Licht en luchtig, dat kwam ineens bij mij langs qua onderwerp. Dus ik doe een keer mee!
    http://gerda-overvanallesennogwat.blogspot.nl/2017/08/spiegeltje-rondreis.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een hele rondreis Gerda. Bedankt voor je inzending..

      Verwijderen
  7. Hier is op de valreep mijn blogbericht:
    https://martinevertelt.blogspot.nl/2017/08/pluk-de-dag.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie blog van een strijdlustig mens. Pluk de rest van de dag zou ik zo zeggen.

      Verwijderen
  8. Hoi Lineke,

    Hier de blog waarmee ik mee wil doen:


    http://schrijfgelukjes.blogspot.nl/2017/08/licht-en-luchtig.html

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Leuk dat je mijn blog leest.
Mocht je willen reageren en je vind het lastig om het onderaan te zetten, je mag me altijd een mailtje sturen.

lief.kostbaar.mensenkind@gmail.com

Populaire berichten van deze blog

Ben je ook zo teleurgesteld?

Fotoshoot.

Op dansles.