Een Schat in het Lijden.. (Bloghop maart-april 2017.)




Dankzegging
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, de Vader der barmhartigheden en de God aller vertroosting,
die ons troost in al onze druk, zodat wij hen, die in allerlei druk zijn, troosten kunnen met de troost, waarmede wijzelf door God vertroost worden.
Want gelijk het lijden van Christus overvloedig over ons komt, zo valt ons door Christus ook overvloedig vertroosting ten deel.
Worden wij verdrukt, het is u tot troost en heil; worden wij getroost, het is u tot een troost, die zijn kracht toont in het doorstaan van hetzelfde lijden, dat ook wij ondergaan.
En onze hoop voor u is wèl gegrond, want wij weten, dat gij evenzeer aan de vertroosting deel hebt als aan het lijden. 2 Kor. 1:3-7

En mijn hoop voor jou is wèl gegrond,
want ik weet, dat jij evenzeer aan de vertroosting deel hebt als aan het lijden.

Inderdaad net als ik, heb jij deel aan het lijden. Het verdriet wat ik voel en deel met jou is je niet vreemd.
Ook jij leeft hier op deze aarde waarin gebrokenheid is en zonde. Ook jij zult momenten, dagen of tijden kennen, waarin het je allemaal wat veel is of word.
Of waarin het teveel is en je tranenkruikje overloopt.
De dagen waarin je je afvraagt ”Is dit het nou? “’
Is dit waar ik van gedroomd heb en waar ik me naar uitgestrekt heb?
Waarin ik zoveel energie gestoken heb?
Paulus begint zijn brief met dankzegging, wonderlijk is dat, vind je ook niet?
Hij dankt voor het overvloedige lijden wat over hem gekomen is. Hij lijkt te zeggen dat er een gelijke portie vertroosting is.
En wat hij fijn vind is, dat hij daardoor in staat is de ander te troosten met de troost waarmee hij zelf getroost is.
En als hij en  ik verdrukt word, dan is het jou tot troost en heil. Zoiets van hij en zij heeft het overleefd, dus ik kan het ook, misschien?
Word ik getroost dan is het jou tot troost, die zijn kracht toont in het doorstaan van hetzelfde lijden.
Over welke kracht spreekt Paulus hier?

“Want onze lichte verdrukking, die van korte duur is, brengt in ons een allesovertreffend eeuwig gewicht van heerlijkheid teweeg.” 2 Kor.4 ;17

Dwars door alles heen is er een schat te vinden.
Een schat in het lijden. Een schat die van eeuwigheidswaarde is en die niet onderhevig is aan koers of devaluatie.
Een schat die je mee mag nemen de hemel in en aan de Voeten van je Meester mag leggen.
Je Meester, Die je voorging in het lijden tot aan de verheerlijking.
Mijn hoop voor jou is welgegrond.



Begin februari werd ik door mijn bijdrage verkozen om de nieuwe host van de bloghop te zijn.
Hierbij reik ik het nieuwe thema aan:


               Is er een schat in het lijden?





Ik zie uit naar jullie bijdrage's. Wil je mee doen, dan vind je hier de regels.
Je hebt tot en met 29-04-2017 de tijd om in te zenden en op 30-04-2017 maak ik de nieuwe host bekend.


@Lineke

Reacties

  1. Een boeiend thema Lineke. Goed uitgelegd ook door jou en de bijpassende Bijbeltekst. Het houdt mij al mijn hele volwassen leven bezig en daarom ga ik hier zeker een blog voor insturen. Veel plezier met hosten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn Anne ik hoop dat er meer jouw voorbeeld zullen volgen.

      Verwijderen
  2. Wat een schitterend thema Lineke! Past mooi in deze tijd, en hier kan ik wel mee uit de voeten. Jij ook zo te lezen. Mooi ingeleid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel Petrina ik ben benieuwd naar je bijdrage(s) :<))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Dankje Jedidja...Doe je mee?? Je mag ook fotograferen tekenen schilderen kaarten maken wat dan ook ze worden allemaal meegenomen en je hebt twee maanden de tijd..:<))

      Verwijderen
  5. Graag doe ik mee aan de bloghop Lineke. Hierbij de link naar mijn blogbericht: http://christenleven.blogspot.nl/2017/03/een-hoopvolle-toekomst.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Wendy voor je bemoedigende bijdrage. Mooi om te lezen inderdaad: Wat als...

      Verwijderen
  6. Heel goed thema. Ik lees mee straks. Lijkt me leuk om te zien wat anderen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Kan ik ook nog een bijdrage van jou verwachten? Zou leuk zijn. M.vr.gr.

      Verwijderen
  7. Hoi Lineke, Hierbij mijn bijdrage aan de bloghop. Hartelijke groet, Anne http://www.annderverhaal.nl/2017/03/24/schat-zoeken/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Anne voor je prachtige bijdrage. Een bemoediging voor ieder die het leest.

      Verwijderen
  8. Hoi Lineke, hier mijn bijdrage:

    http://schrijfgelukjes.blogspot.nl/2017/03/een-waardevolle-ontdekking-over-lijden.html?m=1

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dankjewel Petrina wat een Schat hebben we toch..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier mijn bijdrage: https://gloriaenkyrie.wordpress.com/2017/04/09/schatzoeken-in-het-lijden-op-een-grimmige-palmzondag/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je eerlijke blog. Ik spreek voor mezelf als ik er veel aan gehad heb.

      Verwijderen
  11. En hier is mijn bijdrage voor de bloghop! https://chielvoerman.wordpress.com/2017/04/10/de-schat-in-het-lijden-ontdekken-daar-moet-je-voor-stil-staan/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kippenvel Chiel dankjewel. Wat fijn dat jullie het thema durven aan gaan.

      Verwijderen
  12. Hi Lineke, bij deze mijn bijdrage aan de bloghop https://natuurlijkleveningeloof.nl/2017/04/wat-doe-je-met-lijden/ liefs natasja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Natasja voor je bijdrage wat fijn dat je er over schreef en je me een inkijkje in je leven gaf. Liefs terug.

      Verwijderen
  13. Ook ik had wel iets te schrijven over dit thema :)
    https://marijkeskijk.wordpress.com/2017/04/10/schatgraven/

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Leuk dat je mijn blog leest.
Mocht je willen reageren en je vind het lastig om het onderaan te zetten, je mag me altijd een mailtje sturen.

lief.kostbaar.mensenkind@gmail.com

Populaire berichten van deze blog

Kleine daden als zaadjes in liefdesgrond.

Geen lijst met regels.