Weldoortimmerde huizen.

Als ik achter de computer is mijn hondje duidelijk onrustig.
Ze wil aandacht en gaat allerlei stoute dingen doen.
Ze sleept mijn schoen door de kamer en begint eraan te knabbelen.
Omdat ik geconcentreerd ben merk ik er niet zoveel van.
Het toppunt van haar verlangen naar aandacht en nabijheid is wanneer ze mijn bh te pakken kan krijgen.
Gek hé?
Ze pakt hem en rolt er over heen met haar snoetje.
Omdat er een prothese in zit die behoorlijk wat kost ben ik daar niet zo blij mee.
Maar ik begrijp haar wel.

Mijn bh draag ik op mijn huid en ze is tevreden met mijn geur als ik zelf afwezig ben.

Hoe sterk kan mijn verlangen naar God zijn?
En wat heb ik nodig om Hem dichtbij te ervaren?

Mijn verlangen naar God is heel sterk.
Ik verlang naar Hem met alle vezels van mijn wezen.
God kan me niet dicht genoeg naderen.
Wat is er voor nodig om dit te kunnen bereiken?

Ik zet vaak muziek op.
Het lied "Ik verlang naar Jezus" zingt soms hele dagen in mij.
Ja ik verlang naar Jezus.
Ik verlang ernaar om heen te gaan en bij Hem te zijn.
Om Hem te zien van aangezicht tot aangezicht.

Ik wil bij U zijn U bent mij veel te ver weg.

Maar dan komt de Stille Stem.

Lieverd Ik woon in je. Ik ben altijd bij Je.
Dichter dan een mens ooit kan zijn ben Ik bij je.
Overal en altijd.
Waar je ook gaat. Of je boodschappen doet geniet van het zonnetje met je hondje.
IK ben bij je als je naar de beelden kijkt van de mensen op drift.
Als je naar de kinderen kijkt in de modder en in schamele tenten.
Als je ze voorleest.
Als je besloten hebt om ze niet meer te bezoeken omdat het door merg en been gaat.
Ik ben bij je als je lijdt onder die onmenselijkheid van politiek.
Als er geroepen word dat landen de situatie van mensen op de vlucht voor oorlog en geweld gebruiken voor hun eigen belang.
IK ervaar je verdriet. IK deel je leed.

Heer kom terug en maak alles nieuw. Laat ons niet aan onszelf over.

Lineke Weet je nog het moment dat je hoorde dat het vliegtuig de Twintowers doorboorde.

Ik zat in de auto en deed mijn route voor de thuiszorg.
Ik had de radio aan en hoorde het verschrikkelijke nieuws.
Mijn hoofd kon het niet verwerken en dacht dat het een herhaling was van een eerdere uitzending.
Toen drong het door...

De Stille Stem kwam en sprak: "Toch heb Ik alles onder controle"

Nooit heb ik dat vertelt. Maar ik weet: het loopt God niet uit de Hand.

Alleen is het leed zo groot wat wij vanuit onze weldoortimmerde huizen te zien krijgen.

@Lineke

Reacties

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog leest.
Mocht je willen reageren en je vind het lastig om het onderaan te zetten, je mag me altijd een mailtje sturen.

lief.kostbaar.mensenkind@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Ben je ook zo teleurgesteld?

Fotoshoot.

Al heel lang thuis.