Onze harten gewassen.


We liepen naar de zaal, waarvan Hij zei dat we zouden eten.
Onderwijl waren we aan het kibbelen.
De sfeer onderling was er een van competitie.
Want we wilden bij Hem in de gunst zijn.
En afgunst was, wat ons van elkaar gescheiden hield.
Om de aandacht te moeten verdelen onder twaalf personen was nogal wat.
Dan moet je vechten voor je plekje.
Van de ene zegt Hij dat hij een rots is.
Van de andere dat er geen kwaad in hem woont en dat hij de meest zachtmoedige is.
Dan is er een, die Hem het meeste liefheeft en graag aan Zijn Borst ligt.
Maar van anderen heeft Hij nog niks positiefs gezegd.

Oke, je kunt het wel ervaren als je luistert met je hart..
Want als Hij met je omgaat, je benadert is het alsof jij de enige in de wereld bent voor Hem.
Ondanks al dat gedrang en toeloop van die mensen die Hem volgen.
Maar weet je, we zouden eigenlijk wel meer willen.
Die persoonlijke aandacht, dat is niet genoeg.
Eigenlijk zouden we willen weten op welke plaats, we komen te zitten als we in de hemel zijn.
Of we aan Zijn rechterhand of aan Zijn linkerhand zitten.
En hier op aarde.. dan willen we toch prestaties leveren.
Dan willen we wel in Zijn Naam natuurlijk zieken genezen en mensen bekeren en brengen tot Hem.
We willen op het podium staan en gezien worden.

Goed, al kibbelend komen we aan, moe en bezweet.
We nemen plaats en dan gaat Hij rond.
Hij gaat rond in Zijn ondergoed.
Hij neemt onze voeten in Zijn Handen en wast het vuil en de viezigheid eraf.
Hij de God van hemel en aarde wast mijn stinkende zweetvoeten.
Met deze daad geeft Hij me zoveel eigenwaarde.
Nooit hoef ik meer aan mezelf te twijfelen.
En Zijn opdracht om elkaar te dienen landt daardoor in gezonde grond.
Ik weet wat goed voor me is. Ik ben in de eerste plaats zielzorger voor mezelf.
En vanuit geliefd en waardevol zijn, kan ik de ander dienen.

Totdat Hij komt. En dat duurt niet lang meer.

Dit is mijn bijdrage aan de bloghop van 

http://schrijfgelukjes.blogspot.nl/2016/02/bloghop-maart-2016-dienen.html?spref=fb

@Lineke















































http://schrijfgelukjes.blogspot.nl/2016/02/bloghop-maart-2016-dienen.html?spref=fb

Reacties

  1. Wat mooi Lineke, zo waar he, wat willen we graag 'iets' zijn. Herkenbaar geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een parel Lineke. Prachtig! Ik zie het helemaal voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Leuk dat je mijn blog leest.
Mocht je willen reageren en je vind het lastig om het onderaan te zetten, je mag me altijd een mailtje sturen.

lief.kostbaar.mensenkind@gmail.com

Populaire berichten van deze blog

Kleine daden als zaadjes in liefdesgrond.

Een Schat in het Lijden.. (Bloghop maart-april 2017.)

Geen lijst met regels.