Jezus in haar....



Wat was ze druk..
Ze moest uit en in huis allerlei dingen doen.
 Ze rende van hot naar her.

De Stille Stem kwam:
"Wil je nu eens bij Mij gaan zitten?"

Ze wist het wel.
's Ochtends als ze wakker werd, verlangde de Heer om met haar te praten.
Om haar stem te horen.
Verlangend keek Hij uit.
Maar het eerste wat ze deed was haar smartphone pakken en haar mail controleren.
Ze las over Hem, maar sprak niet met Hem.

Nu, nu ze zo moe was en er aan toe was om eens naar haar dagelijkse dingen te kijken, kreeg de Stille Stem de gelegenheid.


"Wil je eens bij Mij gaan zitten?"



Ze nam plaats en was stil.
Ze vulde zelf allerlei dingen in.


Wat had ze fout gedaan, wat zou ze te horen krijgen?


Ze las weinig in de Bijbel, ze bad te weinig voor de noden van de wereld.
Ze begon zich alvast te verontschuldigen.
"Heer ik weet wel dat..."

Haar hondje zat voor haar en keek haar toerloos aan.
Zoals een hondje dat kan doen.
Alsof hij iets van je verwacht.
Alsof je iets voor hem moet doen.

" Zoals je hondje steeds naar je kijkt, zo zijn Mijn ogen op je."

 De Here God zou Zich toch niet met een hond willen vergelijken?


"Zoals jouw hondje steeds naar je kijkt, zo kijk IK naar jou.."



Ik houd van jou, Ik houd van jou...

Ze kromp iets in elkaar...

Waarom zou God, de Allerhoogste, de Hoogheilige van haar houden?

"Heer waarom houd U van mij?
Heer, welke eigenschap in mij maakt dat U van me houdt?"

"Ik houd van jou, omdat IK Jezus in jou zie."

Het gevoel bekroop haar, dat zij dus weg moest. Zij deed er niet toe voor God. Jezus deed er toe in haar.


Zij moest weg...



Maar zo was het niet. Jezus woont in haar, in al haar eigenschappen in haar uniek zijn.
Maar Hij verklaart haar heilig en zonder zonde.

"Heer, ik heb er zo'n moeite mee dat U van me houdt."
Ze begon te huilen.
"Ik voel me een vuilniszak. Zoveel ingegooid en aan de straat gezet"


Een vuilniszak.


"Kind, dat is jouw waardeoordeel over jezelf."

"En dat oordeel blokkeert de stroom van liefde die IK over je uit wil gieten.
Wil je dat oordeel aan Mij geven?
Wil je dat oordeel brengen bij het Kruis?"

Dan draagt Mijn Zoon het van je weg....


Want IK houd van jou, Ik houd van jou....





 @Lineke


Reacties

Populaire posts van deze blog

Ben je ook zo teleurgesteld?

Fotoshoot.

Al heel lang thuis.