De dag nadat..aanslag in Brussel

Na opgeschrikt te zijn door de aanslagen in Brussel, denk ik na.
De tv heeft de hele dag verslag gedaan vermoed ik. 
Omdat ik een heel gezellig bezoek aflegde, heb ik het niet gevolgd, maar ben er gisteravond voor gaan zitten.
Ze lieten zien, vanaf wannneer er pogingen tot aanslagen en aanslagen geweest zijn.

De pogingen werden benoemd als toevalligheden.

Maar eigenlijk hadden ze moeten zeggen dat God het verhoedt heeft.
Want ik geloof niet in toeval.
De stem van het kwade is luid. 
De Stem van God is stil.
Maar Hij werkt en gaat door met Zijn aarde.
Dat wat Hij met zoveel Liefde heeft gemaakt, laat Hij niet in de steek.
Ik heb wat bemoedigingen verzameld.

“Aan de ene kant is er sprake van radicalisering. In de media is daar veel aandacht voor. Maar er is ook een andere kant. Zowel aan Joodse als Arabische kant heeft God haast. Veel mensen krijgen visioenen over Jezus. Mensen gaan op zoek naar de man die in hun dromen verschijnt." Richard Vos directeur. vd Nem.

Dirk v Genderen schrijft : “Terwijl ik bezig was met het samenstellen van deze Nieuwsbrief, kwam ik opnieuw onder de indruk van Gods machtige daden in de moslimwereld. Overal kwam ik berichten tegen over moslims die tot geloof komen, in de moslimwereld, maar ook onder de vluchtelingen in Europa. “

Jesaja zegt:
De Heer zegt: "Kijk, hier is mijn Dienaar.  Ik help Hem, want Ik heb Hem uitgekozen. Ik geniet van Hem. Ik heb mijn Geest op Hem gelegd. Hij zal de volken mijn rechtvaardigheid laten zien. 2 Hij zal niet schreeuwen en roepen. Hij zal op straat niet te horen zijn. 3 Een geknakte rietstengel breekt Hij niet af. Een walmende olielamp blaast Hij niet uit. Hij is rechtvaardig en houdt Zich aan de waarheid
.4 Hij zal niet tegengehouden worden, totdat Hij ervoor heeft gezorgd
 dat op aarde het recht heerst. 

 God zal niet tegengehouden worden, totdat Hij ervoor heeft gezorgd


 dat op aarde het recht heerst.


Mattheus zegt:
           
Het koninkrijk der hemelen
lijkt op een schat, verborgen in de akker;
een mens vindt die en verbergt hem;
door de vreugde daarover gaat hij terug,
verkoopt al wat hij heeft
en koopt die akker!
Wéér waar het koninkrijk der hemelen
op lijkt: een koopman
op zoek naar schone parels;
als hij één heel kostbare parel vindt,
gaat hij heen,
en als hij alles verkocht heeft
wat hij had, koopt hij hem!

God’s werk is lang niet altijd zichtbaar.
Maar vraag en bid juist in deze tijd of Hij je ogen en oren wil openen voor Zijn Aanwezigheid.
Ben je dan niet bang meer? 
Angst is een realiteit, het maakt dat je allert bent.
Angst, het kan een gezonde raadgever zijn.

Maar als je je ogen richt op Jezus de Leidsman en Voleinder van je geloof
kun je, terwijl je allert bent, toch je leven leven vol vertrouwen op de Heer.
En dat, dag voor dag en stap voor stap.
Ik hoop je hiermee bemoedigd te hebben.

@Lineke


Reacties

Populaire posts van deze blog

Ben je ook zo teleurgesteld?

Fotoshoot.

Al heel lang thuis.